Buitenreclame is het adverteren van commerciele boodschappen in de publieke ruimte, zoals in bushokjes, toiletten of op stations. Ook veel bedrukte producten zoals trams bedrukken of billboards vallen onder buitenreclame. Een andere naam voor buitenreclame is Out of Home reclame.
Krijg een korte campagne gratis om radio reclame maken te proberen. 5 sec commercial, wij spreken de voice-over in en deze wordt 2.500 keer landelijk beluisterd.
Letterlijk gratis. Stopt vanzelf. Alleen voor bedrijven.
Nederlanders reizen veel A naar B, daardoor ontstaat een enorm potentieel bereik. Met buitenreclame kun je hier op inspelen. Door jouw reclameboodschap buiten weer te geven, heb je de kans dat iemand het ziet. Dit wordt in vaktermen ook wel opportunity to see (OTS) genoemd.
Er zitten voordelen aan buitenreclame. Zo is het goed zichtbaar, vaak fysiek groot en het is in termen van CPM een relatief goedkoop medium. Dat wil zeggen: per 1000 weergaven zit je met buitenreclame goed. Ook zijn de advertentieperiodes bij out of home marketing relatief lang: vaak minimaal een week.
Buitenreclame heeft ook best wat nadelen. De boodschap is statisch en kan vaak niet meer op afstand veranderd worden. Ook is drukwerk permanent: in het geval van een veranderende aanbieding zit je vast.
Bovendien is het bereik van buitenreclame zeer slecht meetbaar. Er zijn bedrijven die hier onderzoek naar doen, maar dat gebeurt met veel aannames. Er wordt berekend hoeveel mensen langs de uiting trekken binnen een bepaalde periode en dit wordt vermenigvuldigd met een geschat percentage mensen dat gemiddeld naar een uiting kijkt (opportunity to see). Daar komt dan een fictief bereik uit. Het maakt echter nogal wat uit hoe je poster eruit ziet en wat voor weer het is of je ook echt bent gezien. Het maakt dat buitenreclame 1 van de slechtst meetbare advertentiemogelijkheden is.
Je zou kunnen overwegen om voor adverteren op de radio te gaan. Bij Switch Network ligt het CPM-tarief als enige in Nederland lager dan bij buitenreclame. Je kunt het zelfs gratis proberen. Dus als je toch al naar ATL Marketing kijkt, waarom probeer je het dan niet gewoon?
Richt je op heel Nederland. Zo krijg je meer bezoekers voor minder geld, kun je zelf achterhalen wat goed werkt en verkoop je meer.