Zigt is een mediabureau dat zelf deals sluit met radio en tv zenders. Ze verkopen deze zendtijd door aan eindklanten; bedrijven die graag zelf op de radio of tv willen adverteren. Voor de diensten van een mediabureau betaal je een zogenaamde bureaucommissie.
Leer hoe radio adverteren werkt op alle zenders in Nederland. Krijg 33 pagina's aan pro tips! Download start direct.
Zigt kan je helpen met alles dat over adverteren gaat. Ze noemen zichzelf een media- en performance bureau. Ze helpen zowel met strategie, media inoop als met het beoordelen en bedenken van advertentiecampagnes. Ze doen ook benchmarking van je inkoopvoorwaarden, zodat je kunt zien of je prijs goed is bij een advertentiepartij.
Het is veel werk om al je marketingcampagnes te plannen, in te kopen, te maken, uit te voeren en te beoordelen. Daarom kiezen sommige merken voor een mediabureau als Zigt. Zij doen dit voor je. Hier vragen zij een commissie voor. Het is niet verplicht om een mediabureau te hebben. Wel kan het handig zijn als je niet de tijd en energie wil steken in het echt goed leren kennen van de markt.
Je kunt het eigenlijk zo samenvatten: Zigt koop zendtijd in bij advertentiepartijen zoals Switch Network. Zij kunnen dus zendtijd op zenders voor je regelen. Daarnaast werkt Zigt echt als marketingpartner mee aan je campagne. Switch doet dit deels ook, maar neemt je niet bij elke stap mee bij de hand.
Richt je op heel Nederland. Zo krijg je meer bezoekers voor minder geld, kun je zelf achterhalen wat goed werkt en verkoop je meer.