Resultaat meten bij Switch | Switch Network

Resultaat meten bij Switch

Meetbaar resultaat zit verweven in alle radiocampagnes die we doen. Ook zijn alle metingen inbegrepen in de prijs van onze pakketten. Lees hieronder hoe we het succes van radiocampagnes doormeten.

Dashboard voorbeeld

Stap 1: bereik meten

Het bereik wordt met een digitale softwarekoppeling gemeten. Zo weten we precies hoeveel mensen er luisterden naar je commercial op elk uitzendmoment. Het internetbereik meten we direct en precies door de koppeling met onze zenders. Het bereik via frequenties wordt geschat op basis van het internetbereik. De specificatie hiervan kun je van elk uitzendmoment zien.

Stap 2: naamsbekendheid meten

Elk kwartaal meten we je naamsbekendheid. In een jaarpakket is dat dus 4 keer per jaar. Dit wordt gemeten met een luisteraarspanel. Hierin zitten luisteraars van al onze zenders. Deze vragen wij elk kwartaal: ken jij "JouwMerk" van naam? Het percentage dat hierop "ja" antwoordt, is je gemeten naamsbekendheid.

De metingen hiervan zijn digitaal in je dashboard in te zien. Ook geven wij een succesgarantie op elk pakket. Daarin garanderen we een minimaal naamsbekendheidpercentage dat we moeten halen. Lukt dat niet? Dan plaatsen wij op onze kosten net zo lang spotjes bij tot het wel is gelukt!

Stap 3: verkeer en orders meten (BETA)

Met een selectie klanten testen we momenteel een meetmethode die verkeer en orders op je website meet. We verwachten dat dit binnenkort onderdeel wordt van onze pakketten, ook voor bestaande klanten.

Zo werkt het commercial uitzenden