Adverteren op Q-Music kost naar schatting vanaf €10.000,- per maand. Populaire maanden zijn duurder en minder populaire zijn goedkoper. Er zijn alternatieven om goedkoper te adverteren op andere, vergelijkbare radiozenders.
Q-Music heeft het grootste weekbereik in de leeftijdsgroep 20-49. Dat wil zeggen je met 1 campagne op Q-Music meer unieke mensen zult bereiken dan op welke radiozender dan ook. Q-Music adverteren is slim om te doen als je een hele gemiddelde klant hebt qua profiel. Q-Music bereikt namelijk bijna alle leeftijdsgroepen goed, behalve 65+. Q-Music is tegenwoordig marktleider op bijna alle leeftijden. Dat heeft als voordeel dat veel unieke mensen je spot zullen horen, het nadeel is dat de tarieven er vaak ook naar zijn.
Als je echt voor een massamedium wil gaan, in plaats van een online tool zoals Google Ads, dan zijn er ook nog alternatieven mogelijk. Grote zenders zoals Q-Music kunnen hun bereik niet goed opknippen: iedereen hoort je spotje die luistert, of als je het niet uitzendt hoort niemand het. Daardoor betaal je ook of heel veel geld, of je kunt geen campagne doen. Tegenwoordig zijn er slimmere initiatieven die beter kunnen opknippen. Switch Network is zo'n alternatief. Wij knippen zendtijd slimmer op, waardoor ook kleinere campagnes mogelijk zijn, zonder dat je campagne daar minder effectief van wordt. Integendeel: doordat onze radioreclame tarieven het laagste liggen in heel Nederland heb je ook veel sneller rendement van je campagne.